Upravljanje vremenom je ako ne najznačajniji, onda najkorisniji benefit za pacijente. Pravovremeni pristup medicinskim informacijama i preporukama liječnika može značajno smanjiti opravdani strah zbog simptoma.
Telefon je često prva interakcija koju pacijent ima s medicinskom ustanovom. Kad pacijent nazove medicinsku ustanovu, ne želi da čeka i očekuje nepodijeljenu pažnju osobe koja se javila.
Suvremeni zdravstveni sistem, kao i svi ostali davatelji zdravstvene zaštite koji su uključeni u sistem telefonske trijaže, a posebno liječnici koji imaju neposredni kontakt sa pacijentima, izvještavaju o raznim prednostima učinkovite i vjerodostojne komunikacije. Prednosti telefonske trijaže zbog pravovremenog pristupa liječniku, medicinskim informacijama, receptima i uputnicama utiče na:
- Povećanje uspješnosti rane prevencije i saniranja simptoma bolesti;
- Smanjenje gužve u čekaonicama i rizika za pacijenata koji moraju doći u ordinaciju;
- Zadovoljstvo pacijenta i
- Povećanje produktivnosti i posvećenosti liječnika najugroženijim kategorijama
Značajno je naglasiti da većina studija pokazuje da efektivan i efikasan pristup telefonske trijaže omogućava da se između 50% i 75% slučajeva riješi bez dolaska pacijenta u ordinaciju. Na ovaj način s e osigurava smanjenje vremena čekanja pacijenata kojima je neophodan dolazak u ordinaciju što direktno utiče na kvalitetu zdravstvene zaštite.
Telefonski trijažni programi i savjeti također povećavaju zadovoljstvo pacijenta pružanjem vjerodostojnih, dosljednih, korisnih i što je najvažnije brzih odgovora.
Uloga pacijenta
Da bi osigurali optimalno vrijeme čekanja i maksimalnu interakciju između pacijenta i liječnika, pripremili smo preporuke za pripremu i ponašanja pacijenta tokom telefonskog razgovora, kao i način korištenja telefonskog trijažnog sistema koji bi, trebao smanjiti vrijeme čekanja na uspostavljanje poziva ali i pružiti bolji pristup kvalitetnoj zdravstvenoj zaštiti.
Pacijent direktno utiče na vrijeme čekanja
Neposredan pristup liječniku omogućava da pacijent u vrlo kratkom vremenu dobije pravovremenu informaciju o svom statusu, eventualnim stanjima bolesti ali i osigurava definiranje potrebe za terapijom i lijekovima. Jako važno je znati da umirujuće riječi liječnika preveniraju daljnju eskalaciju subjektivnog stanja pacijenata. Da bi to postigli nije dovoljno da uposlenici budu pripremljeni, potrebno je da i Vi, kao pacijent, budete pripremljeni za razgovor sa medicinskim osobljem, posebno sa liječnicima.
Na ovaj način vrijeme čekanja na uspostavljanje veze i razgovor sa liječnikom se drastično smanjuje. U skladu sa navedenim od Pacijenta se očekuje da:
- Bude koncentriran, staložen i jasan. Jako je važno da bez eskalacija u glasu i ponašanju izložite probleme, simptome kao i sve ostale objektivne podatke;
- Bude spreman da odgovara na direktna pitanja;
- Izbjegava opisivanja ličnog stanja i emocija koje nisu direktno vezane za zdravstveni problem koji imaju.
Tokom telefonskog razgovora bitno je da napravite sljedeće:
- Predstavi se, navedete vaše ime i prezime, kao i razlog poziva (ukoliko zovete za drugu osobu naglasite za koga zovete i razlog zbog kojeg vi zovete u ime druge osobe);
- Pripremite se da navedete simptome i znakove bolesti zbog kojih zovete (najbolje bi bilo da simptome zapišete na papir i pročitate), a zatim na pitanja liječnika o ostalim simptomima odgovarajte sa “Da” ili “Ne”;
- Izmjerite temperaturu prije nego pozovete liječnika. Zapišite izmjerenu visinu temperature;
- Pripremite odgovor na pitanje o krvnom pritisku;
- Ukoliko nemate kod kuće instrument za mjerenje krvnog pritisaka definirajte subjektivni osjećaj, zapišite simptome;
- Ukoliko imate kod kuće instrument za mjerenje krvnog pritisaka, izmjerite pritisak i vrijednosti zapišite, kako bi mogli na pitanje odgovoriti jasno i precizno;
- Ukoliko imate neke od kroničnih ili trenutnih bolesti navedete tačno, bez dodatnih opisa;
- Ukoliko liječnik ima dodatna pitanja o vašem zdravstvenom stanju, dopustite da vam pročita nazive i opise kategorija, te ukoliko prepoznate određene simptome to recite liječniku;
- Pripremite spisak svih lijekova koje trenutno koristite svakodnevno i/ili u redovnim intervalima;
- Pripremite olovku i papir kako bi mogli zapisati preporuke, savjete, preporučene lijekove i dodatke za jačanje imunološkog sistema;
- Dogovorite da li je potrebno i kad da ponovo nazovete.
Ako postoje rizični simptomi i osnovana sumnja u zdravstveno stanja pacijenta, liječnik će Vam savjetovati da se obratite u specijalisti.
I na kraju, ali ne najmanje važno:
Vjerujte preporukama liječnika i dijagnozi uspostavljenoj tokom telefonskog razgovora.
Ne zaboravite da sljedeći put Vi možete biti neko ko čeka na red i razgovor sa liječnikom.
Related Posts
Izvještaj o aktivnostima COVID tima 2020
Godina iza nas Protekla pandemijska 2020. godina je za većinu nas donijela izrazitu zabrinutost. Strah je dosegao vrlo visoku razinu i neizbježno je uticao na naše razmišljanje, donošenje odluka,...
Podrška samostalnoj rehabilitaciji nakon bolesti povezane sa COVID-19
Kome je namijenjena ova brošura? Ova brošura daje osnovne vježbe i savjete prvenstveno za odrasle koji su hospitalizovani zbog težeg oblika COVID-19 oboljenja. Ona daje informacije o...